Voorzitter Paul Kok onderscheiden met Zilveren Speld Gemeente Haarlemmermeer

28 november 2016

Je kan een vriend duizend mijlen vergezellen, maar eenmaal moet je afscheid nemen… zo zegt een Chinees spreekwoord. Veel meer dan duizend mijlen en meer dan dertig jaar lang was Paul Kok de stuwende kracht achter de ondernemingsvereniging Halfweg, Zwanenburg, Boesingheliede & omstreken. Voorzitter Paul neemt nu afscheid van deze vereniging en haar leden maar blijft voorzitter van MKB Haarlemmermeer-Schiphol en uiteraard ook zijdelings betrokken bij de vereniging waar hij nu afscheid van neemt.

Ter gelegenheid van het afscheid van Paul Kok vond op woensdag 23 november een feestelijke afscheidsreceptie plaats in het Rijk van de Keizer. Het bestuur nodigde de leden en betrokkenen van harte uit hierbij aanwezig te zijn om, onder het genot van een hapje en een drankje, persoonlijk afscheid te nemen van Paul Kok. Tevens werd er aandacht geschonken aan het 30-jarig bestaan van de vereniging! Er was voldoende gelegenheid om Paul te begroeten maar helaas beperkte tijd voor sprekers. Gelukkig namen een aantal vooraanstaande sprekers deze gelegenheid te baat om deze unieke voorzitter te lauweren met een aantal woorden.

Zo nam Burgemeester van Haarlemmermeer Theo Weterings in gezelschap van wethouder Ap Reinders als eerste het woord en spelde na afloop van zijn speech Kok de zilveren erespeld van de Gemeente op de borst van de trotse voorzitter. Ook wethouder Raymond van Haeften van de gemeente Haarlemmerliede-Spaarnwoude dichte Kok een aantal mooie woorden toe en zelfs oud Wethouder en tegenwoordig voorzitter van brancheorganisatie TLN Arthur van Dijk richtte het woord vanuit New York tot Kok. Alle heren wisten mooie anekdotes op te halen waarin uiteindelijk de verbindingskracht, netwerker en mensen-mens tot uitdrukking kwamen in het beschrijven van deze voorzitter. Na voorzitter van de Dorpsraad Peter Vreeswijk -de enige die zich aan zijn spreektijd hield- ook zijn dank had uitgesproken en het bestuur Paul Kok dankte voor al zijn inzet over al die jaren werd zelf Marilyn Monroe tot leven gewekt en uiteindelijk mister President toegezongen!

Met dank aan MKB Haarlemmermeer voor de foto & het nieuwsbericht.