Parkmanagement & handhaving: de eerste resultaten

Datum: 2023-12-21

Parkmanagement & handhaving: de eerste resultaten

Begin december hebben we het eerste gesprek gehad met de Gemeente  en onze vrienden van Handhaving. Nu klinkt het misschien gek van ons te horen:  “Onze vrienden van Handhaving”,  maar we menen het ook nog eens.

De halve wereld loopt te fitten op het niet (zelfstandig) optreden van de Handhavers. Dit hebben we hen dan ook voor de voeten geworpen maar daarop kwam direct een duidelijke en bovendien acceptabele uitleg werd gegeven hoe Handhaving werkt. Men reageert op meldingen van inwoners en bedrijven en gaat niet op zoektocht naar misstanden.

Na dit gesprek hebben we direct een aantal meldingen gedaan, allemaal achterstallige zaken die reeds vele malen eerder gedaan hadden moeten zijn:

Meldingen:

1) winkelwagentje  bij Vh Wella pand , nu Twins Invest
Opgehaald

2) Caravan aan de Venen weg
Opgehaald

3) Groenafval  bij Vh Wella pandweg, nu Twins Invest
Wordt opgehaald

4) Aanhangwagens (Op openbare weg, maximaal 3 dagen)
Zijn/worden aangeschreven

5)Trottoir uitgang Wasstraat
gerepareerd

6) afval bij uitgang Bataaf
Is weggehaald

7) Divers continue parkeren op het trottoir
Worden aangesproken

8) Onderhoud groen discussie Prive/gemeente
Wordt uitgezocht

9) Lantaarnpalen 8 St verkeerde kleur, 15 defect
Wordt gerepareerd.

10) Scherpe hoek Weerenweg / Venenweg
Wordt besproken

11)Hoek Kruiswaal /  Domineeslaan
Eind 2024 verlegd hoe?

Deze resultaten zijn niet direct een gevolg zijn van het gesprek, maar juist omdat er nu meldingen zijn gedaan. In de leidraad van de Gemeente 2022 -2026 staat dat de meldingsbereidheid in Zwanenburg het laagst is van de gemeente.

We zijn nog maar net begonnen en er zal nog menig gesprek volgen. Ook zal er best hier en daar nog wel eens geduwd moeten worden maar het beginpunt is wel dat iedere ondernemer op de Weeren een melding doet als hij iets ziet wat niet klopt. Dat zal tijd nodig hebben maar zorgt uiteindelijk wel voor een schoon, heel & veilig bedrijventerrein.

Melden kost een paar minuten en kan per telefoon of gewoon online via https://haarlemmermeergemeente.nl/handhaving-en-toezicht.

Wordt vervolgd!