Schiphol geeft pop-up office in buitenland weg

Datum: 2014-11-19

Schiphol geeft pop-up office in buitenland weg

Schiphol geeft pop-up office in buitenland weg: Daan Roosegaarde één van de juryleden van Go Multinational

Schiphol, 18 november 2014

Amsterdam Airport Schiphol en een viertal succesvolle Nederlandse ondernemers, waaronder kunstenaar en ontwerper Daan Roosegaarde, gaan bepalen welke ambitieuze ondernemer binnenkort zijn of haar internationale droom letterlijk en figuurlijk een vlucht kan geven. Onder de noemer Schiphol Go Multinational mag de Nederlandse ondernemer met het meest aansprekende businessplan straks een tijdelijke buitenlandse vestiging openen op één van de ruim 323 bestemmingen die rechtstreeks vanaf Schiphol bereikbaar zijn.

Een start in het buitenland kan uitdagend zijn en daarom is het belangrijk een zetje in de rug te krijgen. Vaak strandt die ambitie op de kosten en deskundige hulp ter plekke. Schiphol Go Multinational biedt de kans om een maand te beschikken over een vestiging midden in het business centrum van één van de ruim 323 bestemmingen van Schiphol. Bovendien krijgt hij of zij de beschikking over een lokale assistent en is er budget om een campagne te starten. Vanzelfsprekend worden vlucht en verblijf voor de winnaar verzorgd.

Maarten de Groof, Executive Vice President & CCO van Schiphol Group en juryvoorzitter van Schiphol Go Multinational, zal samen met Daan Roosegaarde (Studio Roosegaarde), Harm Kreulen (directeur KLM Nederland), Steinar Henskes (CEO Bird Control Group) en Mark de Lange (Founder en CEO Ace & Tate) op 8 januari 2015 uit de ingezonden plannen vijf finalisten selecteren. Zij worden vervolgens uitgenodigd om op 4 februari hun case op Schiphol aan de jury te presenteren. Uiteindelijk mag één van hen een zakelijke droomstart maken in het buitenland.

"Van alle startende ondernemingen waren er vorig jaar 15.000 actief in het buitenland", aldus De Groof.  "Voor deze ondernemers is Schiphol met ruim 323 rechtstreeks bereikbare bestemmingen een belangrijk vertrekpunt. We zien daar zelfs nu een groei in. Met Schiphol Go Multinational willen we het grote netwerk van zakelijke bestemmingen nog nadrukkelijker onder de aandacht brengen. En dat we daarmee straks een startende ondernemer letterlijk én figuurlijk op weg helpen, is natuurlijk helemaal geweldig."

Voor ondernemers die aan Schiphol Go Multinational mee willen doen, is vanaf vandaag een speciale website geopend: www.schiphol.nl/gomultinational. Daarop staan de bestemmingen waar de winnaar zijn of haar pop-up office kan openen. Per bestemming zijn op de website ook allerlei handige economische en zakelijke gegevens op te roepen, die kunnen helpen om de ideale plek te vinden voor het product of de dienst waarvoor men een markt zoekt. Via de site kan men vervolgens een beknopt businessplan indienen.

Voor meer informatie over en deelname aan de campagne Schiphol Go Multinational kunt u kijken op www.schiphol.nl/gomultinational.

Een filmpje over de wedstrijd kunt u bekijken via http://bit.ly/11xPyVV