Seminar Pesten op het werk

Datum: 2014-09-30

Seminar 30 oktober 2014: In samenwerking met VU Amsterdam
Waarom komt u naar deze seminar?

Pesten op het werk is een onderwerp dat steeds hoger op de agenda komt te staan. Bestrijden van pesten staan expliciet genoemd in de nieuwste ARBO-wetgeving. Pesten belemmert het goed functioneren van mensen. Het gaat met veel negatieve emoties (angst, woede en verdriet) gepaard. Ook de resultaten van organisaties lijden eronder vanwege suboptimale prestaties en een verhoogd ziekteverzuim.

Tijdens dit seminar leert u wat de oorzaken van pesten op het werk zijn, wat de kenmerken van pestgedrag zijn en wat u er concreet aan kunt doen. Daarvoor komen topsprekers aan het woord die verstand hebben van de praktische pestproblemen die zich bij organisaties voordoen, de juridische aspecten en hoe u negatief gedrag ontmoedigt en positief gedrag stimuleert.

Sprekers:

Laura Willemse is voorzitter van Stichting Pesten op de Werkvloer www.pestenopdewerkvloer.nl
Dr. Marius Rietdijk is de wetenschappelijk directeur van VU-ADRIBA en Europees expert op het gebied van positieve gedragsverandering www.adriba.nl
Mr. Bob Heeren arbeidsrechtadvocaat bij RWV Advocaten www.rwv.nl

13.30 uur Ontvangst met koffie & thee
14.00 uur Welkomstwoord
14.10 uur Gedrag, oorzaken van pesten, invloed bedrijfscultuur – Laura Willemse
14.30 uur Gevolgen van pesten op het werk voor slachtoffers, afdeling en bedrijf
15.00 uur Wetgeving, arbowet, noodzaak goed beleid bij bedrijven – mr. Bob Heeren
15.30 uur Pauze
16.00 uur Hoe vermindert u pestgedrag en bevordert u een positieve bedrijfscultuur? Interactieve sessie met dr. Marius Rietdijk
17.00 uur Sluiting

Prijs voor de seminar is € 119,50 excl. BTW per persoon

17.15 uur Borrel en het dinerbuffet, napraten met elkaar en de sprekers

Hieraan zijn extra kosten verbonden van € 47,50 excl. BTW per persoon.

Wilt u dit ook meemaken? Als u zich hiervoor aanmeld dan staat er na het seminar een lekker drankje voor u klaar zodat u kunt napraten met elkaar en de sprekers. Om circa 18.00 uur wordt er een aantrekkelijk dinerbuffet geopend. Uiteraard ook inclusief een drankje en koffie toe.

20.00 uur Einde