Doet uw bedrijf al mee op 11 en 12 maart 2016 met NL DOET?

Datum: 2016-02-12

Doet uw bedrijf al mee op 11 en 12 maart 2016 met NL DOET?

Het Oranjefonds organiseert ook dit jaar weer de grootste Vrijwilligersactie van Nederland: NL Doet!

In de Haarlemmermeer is er dit jaar een record aantal van 74 klussen aangemeld en worden er meer dan 1.000 vrijwilligers gezocht. Deze vrijwilligersactie wordt gecoördineerd door de Vrijwilligers Centrale Haarlemmermeer.

NLdoet is een uitstekende gelegenheid om te laten zien dat uw bedrijf zich inzet voor een leefbare samenleving. Pak bijvoorbeeld met uw medewerkers een leuke klus aan. Denk aan het verzorgen van een high tea in een verzorgingshuis of het opknappen van een speeltuin. NLdoet is een mooi alternatief voor de traditionele ‘teambuilding’ of dagje uit. En uw werknemers doen nieuwe vaardigheden en ervaring op.

Maar u kunt meer doen! Help mee om een klus tot een succes te maken door uw producten of diensten gratis of met korting aan te bieden. Bijvoorbeeld verf of andere materialen of broodjes voor de lunch. Of zet uw netwerk, klanten of mediarelaties in.

Wat levert deelname aan NLdoet op?

Meedoen aan NLdoet geeft de samenleving en uw bedrijf een positieve impuls. U versterkt uw lokale relaties en geeft een goed voorbeeld. Dat is gunstig voor uw imago. Het kan u ook bedrijfsmatig veel opleveren, zoals gemotiveerde medewerkers, blikverruiming, toegang tot nieuwe netwerken en de positieve media-aandacht door mee te liften op de publiciteit van een landelijk gerenommeerd evenement. Daarnaast is het inspirerend en leuk! Andersom kunnen de maatschappelijke organisaties via uw hulp doelen realiseren die op eigen kracht niet of moeilijk haalbaar zijn.

Hoe kunt u meedoen?

Door HIER te klikken kunt u alle klussen in de Haarlemmermeer vinden die geklaard moeten worden. Er verschijnen dan diverse klussen op uw scherm waaruit u kunt kiezen. Na uw keuze kunt u ook nog contact opnemen met de klusaanbieder om de klus met elkaar verder af te stemmen en wellicht nog verder in te vullen.

Zelf een klus initiëren?

U kunt hiervoor contact leggen met (vrijwilligers)organisaties bij u in de omgeving. Wellicht heeft u zelf al een idee voor wie u graag iets zou willen betekenen. Zo organiseert een afdeling van Shell in Rijswijk jaarlijks een diner voor ouderen tijdens NLdoet. Maar u kunt ook iets bedenken voor een organisatie waarmee een collega een band heeft. De zorginstelling waar een ouder verblijft of een gehandicapt kind. De kinderboerderij of sportvereniging waar een collega  als vrijwilliger werkt.  Ook hier kunnen klussen aangepakt en geïnitieerd worden. De organisatie ligt dan in eerste instantie meer in uw eigen handen.

Ook kunt u een intermediair Maatschappelijk Betrokken Ondernemen inschakelen. Zij hebben ervaring met het organiseren van activiteiten en kunnen u werk uit handen nemen en op weg helpen bij uw inzet voor NLdoet.

Meer weten?

Heeft u nog vragen of wenst u meer informatie, wij helpen u graag. U kunt een mail sturen naar wilfred.debatsbosma@meerwaarde.nl of bellen naar 023-569 8871

Intermediair NL DOET

Wilfred de Bats-Bosma