MKB Haarlemmermeer-Schiphol lobbyt tot in Den Haag

Datum: 2015-03-04

MKB Haarlemmermeer-Schiphol lobbyt tot in Den Haag

Voorzitter Paul Kok van MKB Haarlemmermeer-Schiphol en regiodirecteur Fabian Nagtzaam van MKB-Nederland in Noord-Holland trokken donderdag 26 februari om met 2e Kamerlid van de VVD Anne Mulder een gesprek te voeren.

Onderwerp van gesprek waren o.a. een aantal regionale, lokale maar ook landelijke issues waar Kok en Nagtzaam aandacht voor hebben gevraagd;

1. Flexibiliteit van de arbeidsmarkt,
  2. De hoge arbeidskosten in Nederland in vergelijking met de ons omringende landen,
  3. Oplossen van de verkeersproblemen van de N200/A200 bij Halfweg in verband met het te realiseren design outletcentrum Sugar City met de verwachte 17000 tot 20000 vervoersbewegingen per etmaal.
  4. De afwijzing inzake de bouwvergunningen van eerder toegezegde inbreilocaties in o.a. Zwanenburg en Rijsenhout.

Tweede Kamerlid Mulder gaf aan de grieven van de MKB-vertegenwoordigers te delen en voor alle vier de onderwerpen draagvlak te creëren binnen zijn fractie. Voor de infraproblematieken verwees hij naar fractiegenoot Barbara Visser waar al eerder gesprekken mee zijn gevoerd en de het woningbouwdossier zal worden doorgespeeld aan mede fractielid Ton Elias. De problematieken en die heersen op de arbeidsmarkt en zorgen die deze met zich meebrengen voor werkgevers deelt de heer Mulder met Kok en Nagtzaam. Hierover zijn nadere afspraken gemaakt welke de komende periode zullen moeten leiden tot meer argumenten om de coalitie en/of oppositie in de tweede kamer tot veranderende wetgeving te bewegen.

Tot slot van het bezoek heeft voorzitter Kok nog de groeiagenda van MKB-Nederland overhandigd aan de heer Mulder.