Prijswinnaars etalagewedstrijd bekend

Datum: 2013-10-01

ZWANENBURG - Een beetje zenuwachtig waren ze wel, de deelnemers aan de etalagewedstrijd. Zou het lot hen gunstig gezind zijn, vroegen ze zich af tijdens de koffie met pepernoten in de Albert Heijn die filiaalmanager Joop Verburg gastvrij aanbood.

De etalagewedstrijd was een gezamenlijk initiatief van de dorpsraad en de ondernemingsvereniging en is gehouden in het kader van het 100-jarig bestaan van Zwanenburg. Bij 15 winkeliers diende in de uitstalkast een letter te worden gevonden. Alle letters samen vormden een slagzin die moest worden ingeleverd.

Aan de wedstrijd hebben 7 kinderen en 26 volwassenen meegedaan. ,,Een aantal dat ons behoorlijk is tegengevallen'', bekende Wim Verlinden, bestuurslid van de ondernemingsvereniging ,,Voor zo'n groot dorp als dit hadden dat er best veel meer mogen zijn.'' De teleurstelling weerhield hem er niet van om met een lachend gezicht aan de prijsuitreiking te beginnen. Alle kinderen werden verrast met een cadeaubon en een bidon met een opdruk die al 100 jaar geldt: 'Eerst was er water, toen Zwanenburg'.

Voor de volwassenen lagen vijf waardebonnen en de 100 jaar Zwanenburg-vlag klaar. Met als begin de bon van drogisterij Poelsma (25 euro) toverde Verlinden vlotjes de overige winnaars uit de hoge doos. 25 euro van Bratpack, 50 euro van De Zaag, 75 euro van Koster & De Waart en 100 euro van Albert Heijn, ze vonden hun weg naar blije winnaars. Zeker die naar Rosa Cabau die de waardebon won van Neerlands grootgrutter die nu extra op de kleintjes past. ,,Ik vond het een leuke wedstrijd en helemaal geweldig deze prijs. Of de letters in de etalages moeilijk te vinden waren? Alleen de letter bij Haverhals was een drama. Je mag best weten dat ik de hulp heb ingeroepen van mijn man André. De waardebon ga ik zeker goed besteden. Ik ben al vele jaren klant bij AH en kom hier bijna elke dag. Weet je, ik vind die meneer Verburg zo aardig.''