HK Works en HK Promotions maken bedrijven zichtbaar

Datum: 2021-04-21

HK Works en HK Promotions maken bedrijven zichtbaar

Een verwisselde bestelling van een leverancier zorgde ervoor dat Kitty van Op- zeeland en echtgenoot Martijn Kamminga in een prachtige bedrijfsruimte aan de Zwanenburgerdijk terechtkwamen. Onlangs vierden ze een feestje. De ruimte is nu officieel van hen.

‘Dat is echt bijzonder gelopen’, vertelt Kitty van Opzeeland enthousiast. Samen met haar man Martijn Kamminga runt zij HK Works en HK Promotions. ‘Een leverancier van materialen verwisselde per ongeluk een bestelling. Op die manier kwamen wij in contact met de eigenaar van dit pand  en zijn bedrijf. Hij gaf aan dat hij ermee wilde stoppen. Wij zagen kansen, voor  ons zou het een mooie stap zijn en zo is het gekomen. We zijn echt supertrots dat nu ook het pand echt van ons is.’

Onestopshop

De juiste mensen ontmoeten en kansen zien. Stappen zetten en inspelen op vraag vanuit de markt. Dat lijkt de rode draad in de opbouw van hun bedrijf. Kitty: ’Jaren werkte Martijn samen met Jenke Haverhals. Vanuit de markt kwam de vraag naar werkkleding. HK Works zag het levenslicht. Daarna kwam Martijn in contact met Theo Groot die een beletteringsbedrijf op de IJweg had en naar opvolging zocht. We zagen dit als een goede aanvulling. We deelden een klantenkring. Bedrijfskleding wordt vaak bedrukt en naast werkkle-  ding hebben bedrijven visitekaartjes, vlaggen, stickers en belettering van hun bedrijfswagens nodig. We willen echt een onestopshop zijn voor ondernemers. We maken bedrijven zichtbaar.’

Het beste uit twee werelden

Dat Kitty en Martijn getrouwd zijn en ook dagelijks in harmonie samenwerken, is voor buitenstaanders soms niet voor te stellen. Op de vraag wat Kitty daaraan het leukst vindt, grapt Martijn: ‘Je collega natuurlijk!’. Kitty: ‘Mensen zeggen wel eens dat ze er gek van zouden worden om dag in dag uit samen te werken met hun partner. Wij vinden het juist prettig. Hier, in het bedrijf, doen we allebei ons eigen ding. Ik kom uit de communicatiebranche, een groot bedrijf, een gestructureerdewerkomgeving. Bij het reclamebureau waar ik werkte, had ik klanten zoals Heineken. Martijn heeft op het Grafi Lyceum gezeten en hij deed veel verkoopervaring op. Samen hebben we het beste uit twee werelden.’

Elke dag iets bijzonders

Anekdotes over grappige, bijzondere gebeurtenissen, volgen elkaar tijdens het gesprek in rap tempo op. Over de klusjes- man met hoodie die binnenstapte omdat hij niet meer aangezien wilde worden als inbreker. Martijn en Kitty zorgden ervoor dat hij in keurige bedrijfskleding weer naar buiten liep. Of de klant die een groot bord in de tuin wilde omdat hij zijn huis te koop wilde zetten. ‘Wat moet er dan op dat bord naast TE KOOP?’ vroegen we. ‘Moeten geïnteresseerden bij u aankloppen of moet er misschien een telefoonnummer bij?’  Het bord kwam er en Martijn maakte een nieuwe sticker om op het bord te plakken als er aanvullende informatie was. Het meedenken met ondernemers, hen waardevolle tips geven over hoe zij het best zichtbaar zijn en vervolgens de uitvoering daarvan perfect regelen, vinden Kitty en Martijn het leukste aan hun werk.

Collectief optreden met de ondernemingsvereniging

Het lidmaatschap van de ondernemingsvereniging ervaren zij als een waardevolle toevoeging. Martijn: ‘Het is goed om andere ondernemers uit de omgeving te spreken. We worden geïnformeerd over wat er speelt. We kunnen collectief optreden bij bepaalde zaken.’ Kortetermijndoelen stellen is daarbij belangrijk vinden ze en als dingen lukken: succesjes vieren. Over infrastructuur bijvoorbeeld: de bemoeienis van de ondernemersvereniging bij ‘de knip’ op de Zwanenburgerdijk is belangrijk geweest. Nu speelt het opknappen van de tweede brug, parkeerproblematiek van busjes op de dijk, het leegstaande pand van Bakker- sland, revitalisering van bedrijventerrein De Weeren.

De Weeren

Martijn en Kitty voelen zich betrokken bij bedrijventerrein De Weeren. ‘We willen als bedrijf opereren in een levendige, fi en veilige omgeving. Het aangezicht van een bedrijventerrein, de identiteit is natuurlijk belangrijk. Hoe voorkom je met elkaar dat het hier verloedert? Dat willen we niet. De ondernemersvereniging kan daarbij hel- pen. Het is belangrijk om de neuzen van ondernemers op De Weeren dezelfde kant op te krijgen. Soms is dat lastig.

Paling

Kitty en Martijn denken met plezier terug aan de laatste activiteit van de ondernemersvereniging. ‘Er was een bezoek georganiseerd naar Holland Paling in Spaarndam. Naast dat het een gezellig samenzijn was, is zo’n bedrijfsbezoek ook interessant. Je spreekt op deze bijeenkomsten altijd veel andere ondernemers en je doet ideeën op. Toen we later dat jaar bepaalde klanten wilden bedanken, besloten wij ze te trakteren op gerookte paling van Holland Paling. Dat werd erg gewaardeerd. Holland Paling is nu ook op de hoogte van ons bestaan. Zo zie je dat contacten van de ondernemersvereniging niet altijd direct iets opleveren maar wel een opening kunnen zijn voor nieuwe con- tacten. Het is leuk als je op deze manier iets voor elkaar kunt betekenen.’

HK Works/HK Promotions
Zwanenburgerdijk 277-d