Op pad met Danielle en Tertia van The Travel Club

Datum: 2021-06-14

Op pad met Danielle en Tertia van The Travel Club

Ze werken al jaren samen en vinden het heerlijk om de vakanties van hun klanten tot in de kleinste details te organiseren. De vakanties die Danielle van Oeveren  en Tertia van der Voort boeken zijn vaak op maat. Toch betalen klanten vrijwel niets extra’s voor al die service.
 
Gedoe of gemak?
‘Er is onderzocht dat klanten gemiddeld 17 uur bezig zijn als zij zelf een vakantie willen boeken op internet’, vertelt Danielle van Oeveren in reisbureau The Travel Club aan de Olmenlaan in Zwanenburg. ‘Urenlang zoeken ze naar een reis. Dat blijkt in de praktijk een lastige klus. Ter plaatse vallen zaken vaak tegen en als er een probleem ontstaat, kun- nen mensen nergens op terugvallen. Al dat gedoe kunnen wij klanten uit handen nemen. Wij achterhalen de wensen en stellen een  reis samen die daar helemaal bij aansluit.’

Maatwerk
’We houden van maatwerk’, vervolgt Tertia. “Iedereen is anders, dat is ontzettend leuk aan ons vak. We zijn gespecialiseerd in (Zuid-)Afrika, Amerika, Azië en cruises. Zelfs reizen die wij al vaker voor klanten boekten, passen wij elke keer aan.’

Danielle: ‘Mensen denken soms dat ze voor dat maatwerk en die service veel meer moeten betalen, maar dat is een misverstand. Prijzen die op internet staan, bij touroperators en luchtvaartmaatschappijen, zijn bij  ons gelijk. Ze betalen hetzelfde. Wij maken nog wel altijd een prijsvergelijking tussen leveranciers en zorgen er zo voor dat klanten nooit teveel betalen. Daarnaast werken we samen met onze eigen, vaste agenten ter plaatse.’

Gemiste vlucht
Naast het uitzoeken van de reis bieden Danielle en Tertia ook hulp tijdens de vakantie. Danielle: ‘Als er ter plaatse iets aan de hand is, hoeven klanten maar te bellen en wij lossen het op. Een verdwenen koffer, een omboeking. Aan het begin van de coronacrisis, mensen moesten halsoverkop naar huis, gingen wij aan de slag om dat te regelen.’ 

Lachend vertelt Tertia dat ze eens werden gebeld door verbaasde reisleiding. Die  stond voor het hotel om klanten op te halen voor de terugvlucht maar de klanten waren nergens te bekennen. ‘Ze bleken nog, compleet ontspannen, op het strand te liggen  en waren in de veronderstelling een dag later te vertrekken. De terugvlucht hadden ze inmiddels gemist. Gelukkig lukte het ons om voor dezelfde avond een nieuwe vlucht te boeken.

Leuke tussenstop
Danielle: ‘Wat klanten erg waarderen zijn onze tips, de extra’s waar wij aan denken. Vorig jaar adviseerden wij klanten die naar Costa Rica gingen om een tussenstop te doen in New York. De vlucht ging via deze stad en wij maakten klanten opmerkzaam op deze mogelijkheid. Ze hebben er een fantastische tijd gehad en vonden het een aanvulling op de mooie reis. Dat zijn dingen die je niet weet als je zelf op internet gaat boeken.’

Virtuele studiereis
Regelmatig gaan Tertia en Danielle op studiereis. Danielle: ‘Dat doen we om bestemmingen goed te leren kennen. Op dit moment volgen wij virtuele studiereizen.’ Om te ondervinden hoe het is om in coronatijd te vliegen en te reizen, vertrokken Danielle en Tertia een aantal dagen naar Griekenland toen dat afgelopen zomer weer kon. Tertia: ‘Wij vinden het belangrijk om zaken zelf te ervaren. Hoe is het op Schiphol? Hoe is het om te vliegen? Hoe is het ter plaatse? Die ervaring kunnen we vervolgens delen.’

Flexibele voorwaarden
De coronacrisis is een erg lastige tijd voor de reisbranche. Reisadviezen vanuit de over- heid wijzigen keer op keer. Er is onzekerheid, ook over het komende seizoen. Danielle: ’Op dit moment worden flexibiele wijzigings- en annuleringsvoorwaarden gehanteerd. Er zijn mogelijkheden om die droomreis toch vast  te reserveren.’

Tertia: ‘Klanten kunnen voor alle soorten vakanties bij ons terecht, ook voor stedentrips of zonvakanties. We maken vrijblijvend een afspraak bij ons op kantoor. Online reserveren kan ook, via de website en er is een reisapp met daarin de complete reservering, alle (vlucht) gegevens en leuke tips voor op de bestemming, van het leuke restaurantje tot bijzondere excursies.’

The Travel Club
Danielle en Tertia begonnen hun samenwer- king op het reisbureau van Globe in Badhoe- vedorp. ‘We hadden daar een duobaan, we waren samen manager van het kantoor. Na het faillissement van Globe besloten we samen verder te gaan als zelfstandig reisadviseurs. We sloten ons aan bij The Travel Club, een organisatie die ons ondersteunt  op het gebied van administratie, afspraken met gerenommeerde reisorganisaties. Ook zijn we zo aangesloten bij de brancheorganisaties ANVR en het SGR, een garantiefonds. Zekerheden die voor de klant belangrijk zijn. Reclame hoefden we amper te maken. We hadden al een grote klantenkring hier in de omgeving. Zij zijn ons trouw gebleven. Ook kwamen er nieuwe klanten bij.’ Het samenwerken bevalt de dames nog steeds uitstekend. ‘Het gaat al jaren op een heel natuurlijke manier.’

De ondernemersvereniging
Via de man van Danielle die een schildersbedrijf heeft, kwamen zij in contact met de ondernemersvereniging. Danielle: ‘We zijn lid geworden omdat we het fijn vinden om ondernemers uit de omgeving te spreken. Dat doen we bijvoorbeeld op de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Daarnaast is het goed om samen op te trekken. Het evenement bij Van Beem vorig jaar is daarvan een goed voorbeeld. Verschillende bedrijven en winkeliers organiseerden een avond met een modeshow en een aantrekkelijk aanbod van diensten en producten. Het stimuleren van lokaal kopen is een ander goed voorbeeld.’