Silverstone Partycenter – Karten, lasergamen, bowlen, horeca en meer

Datum: 2022-11-10

Silverstone Partycenter – Karten, lasergamen, bowlen, horeca en meer

Aan de Weerenweg in Zwanenburg zit Silverstone Partycenter. Naast karten, laser gamen en bowlen kun je er ook een hapje eten of een feestje vieren.

‘We willen dat het partycenter er perfect uitziet’, vertelt gastheer Abel terwijl hij een rondleiding geeft door Silverstone Partycenter. De ontvangst is in het centrale horecadeel. Abel: ‘Het Circuit restaurant ligt centraal en staat in verbinding met bijna alle activiteiten. Als je aan tafel zit, kun je door het geluidswerend glas kijken wat er op het kartcircuit gebeurt.’

Een bijzondere ervaring

We lopen langs de witte, mooi vormgegeven bowlingbanen naar de enorme lasergame-arena. Abel: ‘Dit is met zo’n 1400m2 oppervlakte één van de grootste lasergame accommodaties van Europa. We hebben veel aandacht besteed aan hoe het eruit ziet. Er is een echte Mig straaljager uit Oost-Europa en er zijn bijzondere lichtshows en geluidseffecten.’

Abel vertelt over hoe Silverstone ontstaan is: ‘In 1996 is Silverstone opgericht als een kartbaan. Het is daarna steeds verder uitgebreid met de lasergame-arena, eetgelegenheden, een evenementenhal en een bowlingbaan. De horeca is gevestigd in speciale themazalen. De Ridderzaal is bijvoorbeeld zo gerealiseerd dat gasten zich in middeleeuwse sferen wanen, terug in de tijd. Met een open haard en robuust meubilair. Deze zaal wordt gebruikt voor bedrijfsfeesten, kinderfeestjes, groepen van scholen, vrijgezellenfeesten of kleine gezelschappen, vaak in combinatie met één van onze activiteiten. We willen dat gasten op een positieve manier onder de indruk zijn. Het moet een bijzondere ervaring zijn.’

We vervolgen onze weg naar de Pub. Abel: ‘De Pub heeft een gemoedelijke sfeer en deze wordt met name gebruikt voor het  steengrillen en de ontvangst voor groepen. Achterin is de evenementen- of spelletjeshal. Daar kun je onder andere bungee voetballen en er is een gladiatorspel. Alles is demontabel dus de ruimte kan ook verhuurd worden voor feesten of activiteiten.’

Abel: ‘Onze gasten komen overal vandaan. We ontvangen ook veel toeristen. Ze komen met een groepje karten, lasergamen of bowlen. Ook eigenaren van race- of kartbanen komen hier graag een kijkje nemen wat wij als compliment beschouwen. Ons streven is elke ruimte een bijzondere of gezellige uitstraling te geven. Dat kunnen ook kleine eyecatchers zijn zoals de lay-out van alle Formule 1 racecircuits op onze barkrukken. Dit was ook een CEO uit Saoedi Arabië opgevallen, hij was weg van onze barkrukken. Hij wilde weten waar we ze gekocht hadden. Met trots konden we zeggen dat we ze zelf hadden ontworpen.’

De coronacrisis was ook voor Silverstone een moeilijke tijd. ‘Gelukkig bestaan we al 26 jaar en hebben we wat vet op het bot. Daardoor konden we het verlies van omzet redelijk opvangen en ook veel personeelsleden behouden.’

‘Er werken hier ongeveer 30 tot 35 medewerkers in allerlei functies. In de horeca, achter de receptie, bij de verschillende activiteiten, op kantoor waar onder andere de reserveringen worden verwerkt, er zijn leidinggevenden maar ook personeel dat nodig is voor het onderhoud. Allemaal verschillende disciplines. We hebben een betrokken directie en betrokken personeel met een fijne instelling.’

‘We zijn elke dag open behalve op de maandagen. We sluiten normaalgesproken rond 23 uur. Alleen bij speciale gelegenheden wijken wij daarvan af.’

Ontwikkelingen

Abel: ‘Wat ik geweldig aan het werk vind, is dat niet één dag hetzelfde is. Het werk is niet altijd eenvoudig maar nooit saai. We blijven ook door ontwikkelen. VR Games, race-simulators, escaperooms. Het zijn allemaal ontwikkelingen en overwegingen die in ons achterhoofd zitten.’

‘Er komen op korte termijn nieuwe karts. Deze zijn een halfjaar geleden besteld en weer uitgevoerd met een atmosferische gasmotor. We hebben even overwogen om over te stappen op elektrisch aangedreven karts maar we hebben dit bij nader inzien nog even uitgesteld. Of de karts in de toekomst elektrisch aangedreven dienen te worden, wordt blijvend onderzocht. Het zou kunnen. Het is een enorme investering omdat je een dubbel aantal karts nodig hebt in verband met de oplaadtijd.

‘We zijn lid van de ondernemingsvereniging omdat we elkaar kunnen steunen en elkaar nodig hebben. We proberen zoveel mogelijk lokaal in te kopen. Als bedrijf hebben we de ondernemingsvereniging al een paar keer mogen ontmoeten toen er  bij ons een meeting werd georganiseerd.’

Trots op toplocatie

‘De groei die we de afgelopen 26 jaren hebben doorlopen, met allemaal mooie en trouwe mensen om ons heen. Daar zijn we trots op. Van een kartbaan naar een volledig partycenter. Silverstone is gewoon een toplocatie!’

Silverstone Partycenter