Ondernemers onderscheiden bij Award Night ondernemingsvereniging!

Datum: 2023-10-20

Ondernemers onderscheiden bij Award Night ondernemingsvereniging!

Afgelopen donderdag heeft de Ondernemingsvereniging haar 2-jaarlijkse Award Night gehouden en tijdens deze feestelijke avond in restaurant Het Zwaantje zijn 5 ondernemers beloond met een welverdiende Award. Tijdens het diner waren ruim 50 aanwezigen getuige van het uitreiken van de Awards.

De Award Night werd voor de 5e keer georganiseerd en is inmiddels een vaste traditie: “We hebben in Zwanenburg en Halfweg veel mooie bedrijven: groot en klein. De Awards zijn een erkenning van hun inzet, onderscheidenheid en ook maatschappelijke betrokkenheid. Dat laatste houden we ook zeker in de gaten bij de toekenning van de Awards omdat we binnen onze dorpen afhankelijk zijn van elkaar.” aldus Edwin Meijer namens de Ondernemingsvereniging.

Winnaars 2023

De winnaars van 2023 zijn gisteravond bekend gemaakt tijdens deze feestelijke avond:

Ondernemer van het Jaar - Rob Koster van Koster & de Waart

We kennen Rob als een bevlogen ondernemer die al 20 jaar aan de weg timmert met zijn bedrijf. Daarnaast is zijn inzet voor stichtingen en verenigingen in Zwanenburg en Halfweg alom bekend én geroemd. Voor de vereniging was het dan ook niet lastig om deze keuze te maken!

Retailer van het Jaar - Buy By Anne

We zien veel winkels in fashion die het onderspit delven door de groei van online verkopen. Ook is het ontzettend moeilijk om keuzen te maken welke merken en stijl je wel of niet opneemt in je assortiment. Des te knapper dat Buy By Anne het al jaren volhoudt én gezien de vele positieve berichten die we hebben gehoord een verdiende winnaar van deze prijs!

Meest Innovatieve Ondernemer - De Beemgaard

Waar de meeste ondernemers een idee hebben en daar dan een pand en locatie bijzoeken, deed deze ondernemer het andersom. De boerderij van de familie Van Beem staat al meer dan 100 jaar aan de IJweg, maar wat kun je anno 2023 doen met zo’n locatie? De dagbesteding van de Beemgaard is maatschappelijk belangrijk en een innovatieve manier om een iconisch gebouw in Zwanenburg een goede invulling te geven, goed gedaan dus door Leonore van Beem!

Nieuwkomer van het Jaar 2023 - Het Wapen van Zwanenburg

Het klinkt gek om Het Wapen deze prijs te geven want voor velen voelt het alsof het Wapen al jaren in Zwanenburg is gevestigd. Maar sinds 2020 is het Wapen geopend in de Dennenlaan en deze ondernemers hebben tegen de stroom in moeten zwemmen om er een succes van te maken. Maar dat is meer dan gelukt!

Meest duurzame ondernemer - Green Food Finder

We kennen Loet door zijn werkzaamheden in de voedingsindustrie. Samen met zijn zoon Tim heeft hij een duurzame weg gekozen met Green Food Finder, waar fabrikanten van levensmiddelen duurzame ingrediënten kunnen (ver)kopen. Een mooie stap voor de familie Piels en van Loet, een zeer betrokken ondernemer!

Met dank aan...

De Award Night is niet mogelijk zonder de medewerking van een aantal van onze leden:

• CTS Promo voor de Awards
  • Drukkerij Koopmans voor de uitnodigingen & cheques
  • Het Amsterdams Ballonnen Bedrijf voor de feestelijke aankleding
  • Peter Vreeswijk, Saskia Vreeswijk en Frans Witteman voor de foto's en PR
  • Het team van het Zwaantje voor de gastvrijheid
  • De DJ voor de geweldige muziek!