OV feliciteert Rob Koster en Peter Vreeswijk!

Datum: 2016-04-28

OV feliciteert Rob Koster en Peter Vreeswijk!

Paul Kok had hem al maar verkeert nu in goed gezelschap: bestuurslid van de ondernemingsvereniging Rob Koster en voorzitter van de Dorpsraad Zwanenburg-Halfweg zijn op 26 April Lid van de orde van Oranje Nassau geworden!

Burgemeester Theo Weterings speldde Rob de onderscheiding op in Schouwburg de Meerse vanwege zijn verdiensten als vrijwilliger in Zwanenburg en Hafweg. Een dagje later was hij enigszins bijgekomen van de verrassing: "Bijgekomen van de enorme verrassing van gisteren. Wat een eer, het heeft me echt geraakt! Maar ik weet natuurlijk dondersgoed dat ik het niet alleen heb gedaan. Daarom bedank ik alle vrijwilligers waar ik in de afgelopen 30 jaar mee heb samengewerkt, bij svHalfweg, rkvvNAS en daarna vvZwanenburg, de Ondernemingsvereniging, Kampeervereniging De Golfbreker, de dorpsraad (100 jaar Zwanenburg) en later de Feestweek Zwanenburg/Halfweg. Maar natuurlijk ook mijn lieve vrouw Laura Koster. Jullie zijn allemaal kanjers!! Bedankt!"

Op dat zelfde moment kreeg Peter Vreeswijk zijn lintje uitgereikt op het gemeentehuis in Halfweg. Peter Vreeswijk is sinds 1986 actief bij de Dorpsraad Zwanenburg Halfweg. Sinds 2003 is hij voorzitter van de Dorpsraad Zwanenburg Halfweg waarbij hij zich inzet om de onderlinge samenwerking tussen de inwoners van de twee dorpen te bevorderen, initiatieven vanuit de bevolking te steunen en de belangen van beide dorpen bij diverse overheden te behartigen en te verdedigen. In 2016 is de heer Vreeswijk 30 jaar actief in het bestuur van de Dorpsraad. Daarvoor zette hij zich al in op het gebied van belangenbehartiging van bewoners van de dorpen Zwanenburg en Halfweg.

De Ondernemingsvereniging feliciteert beiden met hun koninklijke onderscheiding!