Albert Heijn Zwanenburg plaatst geldzuil voor goed doel

Datum: 2016-01-12

Albert Heijn Zwanenburg  plaatst geldzuil voor goed doel

De Lionsclub Haarlemmermeer is blij met het plaatsen van een geldzuil voor vreemd geld en oude munten voor het winkelend publiek in Zwanenburg en Halfweg en omgeving.

Joop Verburg van de AH laat zich enthousiast uit over  de wereldwijde actie van de Lionsclubs om geld in te zamelen voor het doen van oogoperaties in de arme landen.  De opbrengst zal worden verdubbeld door de Wilde Ganzen en zodoende kunnen blinden voor maar € 15.--  worden geopereerd door oogartsen die dit geheel vrijwillig willen doen. Tot heden kregen 26.333 blinden het zicht weer terug. In Nederland is vorig jaar € 60.000.—opgehaald door de Lionsclubs en de verwachtingen zijn dat  de opbrengst veel meer gaat worden.

De Lionsclub Haarlemmermeer heeft nu de vierde  geldzuil uitgezet, omdat de opbrengst van de overige, bij AH Hoofddorp-centrum, AH Badhoevedorp en Jumbo van Vliet in Nieuw-Vennep een prachtige opbrengst generen is uitbreiding  een doel op zich.

Veel Nederlanders , 98%, hebben wel wat oude bankbiljetten of muntgeld in huis. Hoe gemakkelijk is het om ze te doneren voor de blindheidbestrijding. De Lions weten de wegen om het om te zetten in euro’s.

Met u inzet kunt op een eenvoudige wijze deze actie ondersteunen. Uiteraard zijn ook gewoon euro’s welkom. De Lionsclubs zijn u daar zeer dankbaar voor.