10e Ondernemingsverkiezing Noord-Holland gestart

Datum: 2015-11-13

De belangrijkste ondernemingsverkiezing van Noord-Holland, kortweg de OVNH, is weer begonnen. De 10e dus jubileumeditie startte afgelopen week onder toeziend oog van gedeputeerde Jaap Bond. ‘Deze verkiezing laat ons telkens weer zien hoeveel geweldige bedrijven er in onze provincie zijn en hoe sterk onze economie is.’

Provincie partner OVNH

De provincie Noord-Holland is als partner aan de OVNH verbonden. Gedeputeerde en tevens juryvoorzitter, Jaap Bond vindt die betrokkenheid belangrijk, omdat de verkiezing een prachtige spiegel is van hoe de provincie er economisch voor staat. Bond: ,,De OVNH brengt het beste van ons bedrijfsleven naar boven. En er zijn, dat weet ik uit ervaring, heel veel mooie en grote bedrijven, familiebedrijven, MKB en kansrijke starters. In de afgelopen crisisjaren deden we het mede daardoor telkens even beter dan de rest van Nederland. En dat zegt veel. Bovendien zie ik dat er op alle fronten weer wordt geïnvesteerd. Noord-Holland is een combinatie van metropolen met volop bedrijvigheid daar omheen en een zeer krachtige agrarische sector, waar innovatie de boventoon voert. Als je dan telkens weer ziet wat voor bedrijven er tijdens een OVNH-finale op het podium staan, is het logisch dat we daar als provincie, zolang dat kan, bij betrokken zijn.’’

OVNH Alumni Club

Stuurgroep-voorzitter, Jan Willen Dijkstra, maakte tijdens de startbijeenkomst bekend dat de OVNH een eigen Alumni Club krijgt. ,,We willen er elk jaar een kwaliteitslaagje bovenop doen’’, aldus Dijkstra. ,,Dit jubileumjaar hebben we geïnvesteerd in een nieuwe website, wordt de finaleavond volgend jaar een echt spektakelstuk en hebben we een eigen Alumni Club opgericht. Daarmee geven we extra cachet aan een finaleplaats. Doel is de finalisten van voorgaande edities bijeen te brengen tijdens speciale bijeenkomsten, waar de top van het Noord-Hollandse bedrijfsleven is vertegenwoordigd. De bijeenkomsten van de OVNH Alumni Club worden gehouden in Landgoed Duin en Kruidberg in Santpoort. Finalisten van de categorieën Grootbedrijf (voorheen MKB Groot), MKB Midden en de winnaars van MKB Klein kunnen zich bij de OVNH Alumni Club aansluiten.’’

Aanmelden tot en met 15 januari 2016

De aanmeldingsprocedure voor de 10e editie van de OVNH is begonnen. Via het formulier op de website www.ovnh.nl kunnen bedrijven zich tot 15 januari 2016 aanmelden of door iemand genomineerd worden. De criteria voor deelname zijn: De onderneming is hoofdzakelijk gevestigd in de provincie Noord-Holland - De onderneming is ten minste drie jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel - De onderneming heeft de afgelopen twee jaar een positief bedrijfsresultaat behaald - De onderneming heeft zicht op continuïteit. Aanmelden kan in drie categorieën: Grootbedrijf (meer dan 50 fte), MKB Midden (6 tot 50 fte) en MKB Klein (0 tot 5 fte).

Partners van de Ondernemingsverkiezing Noord-Holland zijn: provincie Noord-Holland en Randstad (hoofdsponsors), ABN Amro, MKB Noord-Holland, Delta Lloyd, Holland Media Combinatie, RSM, RTV Noord-Holland, Media Support Alkmaar en Landgoed Duin & Kruidberg (subsponsors).