Regeldruk

Datum: 2014-09-16

MKB-Nederland heeft het aanpakken van regeldruk landelijk tot speerpunt verklaard. We zitten het huidige kabinet op de huid om de gemaakte afspraken hierover na te komen. Ook lokaal en regionaal proberen we waar mogelijk de regeldruk voor ondernemers terug te dringen.

In dat kader heeft het afgelopen jaar een onderzoek naar regeldruk bij gemeenten gelopen. Voor heel veel gemeenten is nu duidelijk in beeld welke regels ze af zouden kunnen en moeten schaffen. Deze resultaten zijn eerder via uw regiomanager met u gedeeld en zijn tevens te vinden op het SharePoint voor Lokale Partners.

We denken nu over vervolgstappen na en hebben daarvoor uw hulp nodig. Tegen welke regels lopen uw leden aan op lokaal of regionaal niveau waar we vanuit MKB aandacht aan zouden moeten besteden? Welke regels zitten u dwars? Welke regels kunnen we aanpakken om ondernemen eenvoudiger te maken?

Graag horen we dit van u, indien mogelijk voor 1 oktober, zodat wij daar onze lokale lobbyinzet op af kunnen stemmen. U kunt uw reactie sturen naar m.manders@mkb.nl graag voorzien van een stukje toelichting.

Wij zien uw input graag tegemoet.

Maurice Manders
Regiomanager MKB-Brabant