PHB Kennisbijeenkomst

Datum: 2014-09-15

PHB Kennisbijeenkomst

Op 2 oktober organiseert het  PHB een kennisbijeenkomst over de kansen die de nieuwe Wet op Bedrijven Investerings Zones (BIZ) biedt voor bedrijventerreinen.
De aanleiding voor deze bijeenkomst betreft de besluitvorming die momenteel voorbereid wordt voor de Eerste Kamer en de verwachting dat de nieuwe BIZ-wetgeving per 1 januari 2015 in zal gaan.  Naar het zich laat aanzien biedt de nieuwe Wet BIZ mogelijkheden waarbinnen ondernemers gezamenlijk investeren in activiteiten op hun bedrijventerrein, zoals beveiliging en bewegwijzering en marketing.

Tijdens deze middag wordt duidelijk hoe een BIZ tot stand komt. Er wordt getracht antwoord te geven op de volgende vragen: Waarom een BIZ? Wat is hiervoor nodig? Hoe zit het met de voorbereiding? Wat zijn de overeenkomsten en verschillen t.o.v. de experimentenwet? Daarnaast wordt in een paneldiscussie vanuit schillende invalshoeken de BIZ besproken. Ontdek hoe en waarom de gemeente Amsterdam BIZ stimuleert? Wat is het geheim van een succesvolle draagvlakmeting voor een groot bedrijventerrein? En hoe denken ondernemersverenigingen eigenlijk over kansen van een BIZ?
Panelleden gaan in discussie met elkaar en beantwoorden tevens vragen van deelnemers. Afsluitend is er een netwerkborrel.

Locatie
De bijeenkomst vindt plaats nabij het kantoor van het Ontwikkelingsbedrijf van de gemeente Amsterdam. Adres is de Voormalige Stadstimmertuin 4 in Amsterdam en de kennisbijeenkomst vindt plaats in de Gymzaal. De locatie goed te bereiken met het openbaar vervoer. U kunt hier eenvoudig uw reis plannen. Mocht u toch met de auto komen; de parkeergarage van het Ontwikkelingsbedrijf is helaas niet beschikbaar, waardoor u genoodzaakt bent in de nabije omgeving (betaald) te parkeren.

Aanmelden
Aanmelden voor deze bijeenkomst kunt u doen door een mail te sturen naar j.rutte@sadc.nl met uw contactgegevens met een inhoudelijke vraag over BIZ aan (één van) de panelleden.
Voor deze bijeenkomst is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.