Rondje voor Adamas

Datum: 2014-04-17

Wat is het Corendon Rondje voor Adamas Inloophuis?

Op zaterdag 10 Mei 2014 a.s. organiseert Rotaryclub Haarlemmermeer 1852 een Ronde voor het Adamas Inloophuis. Hoofdsponsor van dit evenement is Corendon via de Corendon-Foundation. Het is mogelijk om een kwart-, een halve- of een hele Haarlemmermeer ronde te fietsen voor dit goede doel. Het is dan de nationale fietsdag, de nationale molendag èn de nationale gemalendag. 10 Mei is dus DE dag voor een rondje Haarlemmermeer!

Waarom organiseren we dit?

Sinds 2007 zijn in het prachtige Adamas Inloophuis in Nieuw Vennep volwassenen en kinderen met kanker en hun naasten onvoorwaardelijk welkom. Ze kunnen er terecht voor informatie, lotgenotencontact, therapeutische begeleiding, creatieve en lichaamsgerichte workshops en uiteraard voor een luisterend oor.

Binnen het inloophuis is onder begeleiding van een viertal professionele coördinatoren een groep van 110 enthousiaste vrijwilligers actief. Dankzij hun inzet en die van talloze sponsoren, hebben er tussen 2007 en 2013 ongeveer 45.000 bezoeken in het inloophuis plaatsgevonden. De opbrengst van deze fantastische fiesttocht is voor de kinderen en jongeren van het Adamas Inloophuis.

Kinderen en jongeren bij Adamas

Momenteel staan er ongeveer 125 kinderen en jongeren bij het inloophuis ingeschreven. Zij worden verdeeld over twee groepen: de KidsClub voor kinderen tot 12 jaar en de ChillClub voor jongeren vanaf 12 jaar. Als een ouder of iemand uit de familie of omgeving kanker heeft, dan kunnen kinderen daar uiteraard erg over inzitten. Zeker wanneer die persoon niet meer beter wordt en komt te  overlijden.

Veel jongeren zijn verdrietig, bang, boos of voelen zich alleen. Sommigen maken zich zorgen over de toekomst, anderen halen hun schouders op. Hoe oud ze ook zijn, we krijgen vaak terug dat ze aansluiting missen met hun klasgenoten. Vriendjes en vriendinnetjes weten vaak niet hoe het voelt om een zieke ouder te hebben of een ouder te verliezen.

Bij Adamas ontmoeten en steunen deze kinderen elkaar, samen met kinderen die zelf ziek zijn (geweest). Adamas is voor hen een veilige plek in een periode waarin ze erg kwetsbaar zijn. Met liefde en zorg geeft Adamas de dagdelen vorm met speciaal opgeleide kindervrijwilligers.

Zie voor meer informatie http://www.rondjevooradamas.nl/