Jos Louman Ondernemer van het Jaar op uitverkochte Award Night

Datum: 2019-10-13

Jos Louman Ondernemer van het Jaar op uitverkochte Award Night

Jos Louman van Agterberg Vleeswaren is op de 3e, uitverkochte, Award Night, verkozen tot Ondernemen van het Jaar 2019. Het bestuur van de Ondernemingsvereniging sprak zijn waardering uit voor de ondernemer. "Of je nou bij Don Bosco komt, de voetbalclub, de feestweek, de kortebaandraverij of andere verenigingen of evenementen, onze winnaar van vanavond speelt eigenlijk altijd een grote rol. Als sponsor of als vrijwilliger of door gewoon deel te nemen. Ook de school van de kinderen kan altijd rekenen op de ondersteuning van deze ondernemer, in welke vorm dan ook. Je kunt het zo gek niet bedenken, deze ondernemer is altijd bereid een belangrijke rol te spelen voor alles en iedereen."

Uiteraard was er ook oog voor het zakelijke succes van het bedrijf: "De winnende ondernemer is een telg uit een grote slagersfamilie die al generaties lang zelf produceert. Ook vandaag de dag produceert dit bedrijf nog steeds een groot gedeelte van hun assortiment op ambachtelijke wijze zelf. Agterberg Vleeswaren is de laatste jaren flink gegroeid en heeft inmiddels een vleeswarensnijlijn, waar alle produkten dagvers worden gesneden. Er zijn dagelijks tussen de 40 en 50 mensen aan het werk om alle klanten van verse producten te voorzien."

Namens hun zieke vader namen zijn zoons Roy & Nick de Award trots in ontvangst.

Scratch beste nieuwkomer

Scratch werd verkozen tot beste nieuwkomer: "Wat velen niet weten is dat de van oorsprong Zweedse oprichtster een aantal jaar geleden nog fulltime op de golfbaan stond. Toch heeft zij besloten om voor het ondernemerschap te gaan en samen met haar compagnon deze mooie zaak in Zwanenburg te openen. Scratch is het beste te omschrijven als een combinatie van bakkerijk en café en we hopen van harte dat het team van Marieke Nivard de komende jaren succesvol zal zijn in Zwanenburg" aldus presentator Bart Juwett.

Poelgeest Kappers Retail van het Jaar

Jordy Poelgeest van Poelgeest Kappers heeft de prijs van Retailer van het Jaar gewonnen: "Dit jaar hebben we het winkelend publiek gevraagd om hun stem te laten horen. En dat is gelukt! Meer dan 5.000 winkelende Zwanenburgers en Halfweggers hebben online of bij Albert Heijn hun stem uitgebracht. Na een eerste peiling op Facebook hebben we een selectie van ondernemers gekozen die meedongen naar deze prijs. Voordat we naar de winnaar gaan, willen we zeggen dat we verheugd zijn dat Peter & José Pijnaker zoveel stemmen hebben gekregen. Een kleine ondernemer die een mooie winkel runt, en dat al vele jaren lang.

Maar de winnaar komt uit een andere hoek. Deze jonge ondernemer is in 2015 begonnen en heeft zijn kapperszaak in korte tijd flink uitgebreid. Wars van de traditionele kapsalons biedt hij zijn klanten een unieke ervaring. En dat wordt gewaardeerd door het winkelende publiek!"

Innovatie

Een andere Award ging naar Van Beem: "Ondernemen betekent keuzes maken en dat vergt moed. Zeker als je actief bent in de retail is het tegenwoordig lastig omdat de concurrentie moordend is. Maar hoe kan je als jonge ondernemer dan tóch succesvol doorgroeien? Gerko van Beem heeft de afgelopen 2 jaar zijn concept over een volledig andere boeg gegooid. Van winkel met plantjes is hij uitgegroeid tot dé verandakoning van Nederland. Alles op het gebied van tuininrichting biedt hij samen met zijn partners aan, voor particulier, bedrijf en horeca. Daarom zijn we trots om hem deze award te mogen uitreiken."

Peter Vogel

Tussen de gerechten door liet illusionist Peter Vogel de monden openvallen tijdens het goochelen. Menig ondernemer werd vrijdagochtend wakker met een onverklaarbaar kruisje op de hand. Raar, maar waar!

De Ondernemingsvereniging bedankt Frans van Disco Donna, Rien & Marleen van het Amsterdams Ballonnen Bedrijf, Peter Vreeswijk voor de foto's, Pluk 'n Bloom en Ronald Hoogester & zijn team voor een geweldige avond.