Primeur voor ADAMAS: ‘The Lock-Up’ 2017

Datum: 2017-01-16

Primeur voor ADAMAS: ‘The Lock-Up’ 2017

- Op donderdag 9 februari 2017 sluiten 14 ondernemers zich op in het Adamas Inloophuis voor het  Adamas Social Funding Event “The Lock-Up". De intentie is dat iedere deelnemer via zijn/haar netwerk minimaal € 15.000 voor minimaal 2 jaar op gaat halen. Diegene die het meeste weet op te halen, wordt “Adamas Social Funder 2017”!

Een van de deelnemer Peter Bokhorst van Meerlandbouw vertelt waarom hij meedoet. “De passie waarmee de vrijwilligers van het Adamas inloophuis het hele jaar bezig zijn om te zorgen dat iemand zich thuis voelt. Die passie is iets wat al jaren overeenkomt met de wijze hoe ik in het leven sta. Ondanks je situatie doorgaan met leven. Het is goed voor de maatschappij om zo''n organisatie zoals het Adamas Inloophuis te hebben, vandaar dat ik mij ook graag verbind aan deze organisatie.”

Waarom is The Lock-Up nodig?
Het Adamas Inloophuis wordt nauwelijks gesubsidieerd door de overheid en KWF en is afhankelijk van giften, sponsoren en jaarlijkse donaties van fondsen, bedrijven, serviceclubs en particulieren. “Elk jaar is het weer een uitdaging om de begroting van € 300.000 rond te krijgen. Wat wij nodig hebben is simpelweg continuïteit van inkomsten” aldus Annelies Osinga, coördinator Adamas Inloophuis.  “Geven is vaak een kwestie van gunnen”, vervolgt Osinga. “Daarom kwamen we op het idee om ondernemers te vragen of zij hun netwerk willen inzetten om Adamas te ondersteunen”.

Voor meer informatie zie https://www.adamas-inloophuis.nl/the-lock-up.

Community sourcing
Met The Lock-Up hopen we ook inwoners te inspireren om bijv. € 10,- per jaar te doneren, of dit in natura te doen door thee, gezonde koekjes, etc. te doneren. Zo wordt bereikt dat mensen, ondernemers en particulieren, samen met elkaar zorgen dat de deuren van Adamas onvoorwaardelijk open kunnen blijven.

Social media
Via (social) media gaat Adamas flink aandacht besteden aan The Lock-Up en #durftevragen. “We hopen dat iedereen ons gaat volgen op facebook, twitter, instagram en Linked-in en nog belangrijker gaat delen. Hoe meer mensen ons financieel ondersteunen, des te meer gasten wij kunnen begeleiden’ besluit Osinga.

Over het Adamas Inloophuis
Het Adamas inloophuis is een plek waar volwassenen en kinderen met kanker en hun naasten uit de hele regio van harte welkom zijn. Ze kunnen bij het inloophuis terecht voor informatie, lotgenotencontact, therapeutische begeleiding, creatieve en lichaamsgerichte workshops en uiteraard voor een luisterend oor. In het Adamas Inloophuis werken 110 vrijwilligers die 8.000 bezoeken begeleiden. In het oncologiecentrum van het Spaarne Gasthuis werken 10 vrijwilligers die jaarlijks 4.000 bezoeken begeleiden.